donderdag 4 december 2014

Surprise, surprise!

Voor het eerst dit jaar 2 surprises mogen maken samen met mijn man en oudste zoon Sem. Sem zit in groep 5 dus het eerste jaar dat ze surprises moeten maken. De Sneeuwpop is voor mijn man. Die is leerkracht van groep 5 (van een andere school) en mocht er ook 1 maken. Knutselen is natuurlijk helemaal mijn ding dus ik was in m'n element. 
De Sneeuwpop is gemaakt van bekertjes van 180 cc voor de onderkant en 150 cc bekertjes voor de bovenkant aan elkaar geniet. 
Het konijn in de hoed is van papier maché. Ben erg benieuwd naar jullie creaties.




7 opmerkingen:

  1. Hoe kom je op het idee om met bekertjes zo'n superleuke sneeuwpop te gaan maken??? En dan die hoed en het konijn erin, echt geweldig! Je hebt duidelijk wel heel veel inspiratie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha die zien er grappig en heel goed uit zeg. Beide zullen wel leuke reactie's op school hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe heeft u die hoed gemaakt voor de sneeuwpop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Pascal, de hoed is gemaakt van zwart karton. Met een lijmpistool heb ik deze geplakt op de bovenkant van de Sneeuwpop. De rode band op de hoed is crêpe papier

      Verwijderen
  4. Prachtig! Mag ik vragen waar je de oren van het konijn van hebt gemaakt en hoe bevestig je deze op de kop van het konijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De oren zijn plastic bekertjes die op elkaar zijn geplakt en daarna op het hoofd geplakt en daarna eroverheen met papier machee

      Verwijderen
  5. Hoe heb je het hoofd van de sneeuwpop kleiner gekregen dan het lijf?
    ik kom steeds niet uit met de bekertjes waardoor het hoofd te groot wordt ten opzichte van het lijf

    BeantwoordenVerwijderen